Föräldrarnas engagemang har stor betydelse

Som förälder på Solrosens förskola förväntas ni engagera er i verksamheten på olika sätt. Föräldrarna deltar inte i arbetet i barngrupperna utan allt pedagogiskt arbete ansvarar personalen för.

Under hösten och våren arrangeras "Trädgårdsdagar". Då avsätts en förmiddag (lördag eller söndag) för allt som behöver fixas, städas och lagas. Under dessa trädgårdsdagar tänds grillen och varvat med fix och städ har vi trevligt, äter korv och umgås föräldrar och barn tillsammans.

En av grunderna i föreningen är det finns en välfungerande styrelse. Någon i familjen förväntas ingå i förskolans styrelse någon gång under er tid på förskolan.

Det finns ett rullande trädgårdsschema som löper under året, där varje familj bidrar med t.ex. lövräffsning, gräsklippning.

Vi har ett föräldraråd som träffas och hjälper till där det behövs te.x. att brygga kaffe till vårfesten, baka till ett möte eller uppdatera denna hemsida.

Vi har också en ”Att-göra”-lista. Denna lista ansvarar föräldrarådet för. När det behövs hjälp att göra något så delegerar föräldrarådet ut detta genom ett rullande schema.